17 листопада відбулася XXV позачергова сесія Бориславської міської ради. В залі були присутні 29 депутатів. В порядку денному: різне та фінансові питання. На цій сесії депутатами прийнято чотири звернення. Звернення щодо реорганізації Державної податкової інспекції у м. Бориславі скеровано Прем’єр-Міністру-України М.Азарову, Голові Державної податкової служби О. Клименту, Голові Державної податкової адміністрації у Львівській області В.Пекарчуку. Подаємо повний текст Звернення.
«Бориславська міська рада звертає увагу на ситуацію, яка виникла у зв’язку реорганізацією Державної податкової інспекції у м. Бориславі, яка шляхом злиття ліквідовується як юридична особа.
Борислав – місто обласного підпорядкування, територія якого становить разом з територією Східницької селищної ради більше 4 тис.га і за площею займає друге місце після обласного центру. Станом на 01.01.2011 року населення міста становить 37,2 тис.осіб, в тому числі чисельність смт. Східниці – 2,1 тис.осіб.
Кількість платників податків, які знаходяться на обліку в інспекції, станом на 01.11.2011 року складає: юридичні особи – 626, фізичні особи – 1905.
На цей час у місті обласного підпорядкування функціонують окремі самостійні підрозділи на всіх ділянках роботи, які забезпечують життєдіяльність міста, а саме: відділ державної виконавчої служби Бориславського міського управління юстиції, Бориславське відділення МВ УМВСУ у Львівській області, відділення державного казначейства та інші.
Ліквідація Бориславської ДПІ як окремого структурного підрозділу, створить значні труднощі для отримання повного комплексу податкових послуг суб’єктам підприємницької діяльності м.Борислава та смт.Східниці. Податковим кодексом передбачено, що вся податкова звітність та акти перевірок обов’язково підписуються податковим інспектором та візується начальником відділу. Також для кожного погодження при вирішенні питань, що входять до компетенції вище рівня податкового інспектора, необхідно буде знову їздити до м. Дрогобича, а це щонайменше 20 км для мешканців м. Борислава і більше 35 км для платників податків смт. Східниця. Ліквідація Бориславської ДПІ призведе до невиправданих втрат часу та коштів платників податків, а головне поставить бізнес-структури м. Борислава та смт. Східниці не в рівні умови із платниками податків м. Дрогобича чи інших міст України, де працюють повноцінні інспекції.
Оптимізація податкової служби повинна сприяти розвитку підприємництва в регіоні, партнерським відносинам податкової служби та бізнесу, ліквідації усіх перепон, спрощенню податкового законодавства, а не ускладнювати і без того не прості умови роботи підприємств та підприємців.
Враховуючи той факт, що у 2002 році об’єднання ДПІ у м. Бориславі з ДПІ у м. Дрогобичі, не привело до збільшення надходжень до бюджетів, а лише спричинило ряд незручностей у обслуговуванні платників податків у м. Бориславі та смт. Східниця, у 2006 році Дрогобицька об’єднана державна податкова інспекція була ліквідована, внаслідок чого державна податкова інспекція у м. Бориславі стала самостійною.
Звертаємо увагу й на те, що значні кошти на утримання об’єднаної податкової інспекції понесе державний бюджет, адже створення найбільшої в області за чисельністю об’єднаної інспекції призведе до переведення її у вищу категорію, що в цілому дасть не економію, а збільшення витрат на утримання інспекції, в першу чергу на оплату праці.
За роки самостійного функціонування інспекцією забезпечено зростання фактичного рівня надходжень до місцевого бюджету:
- 2006 рік – 16519,9 тис. грн.;
- 2007 рік – 23341,3 тис. грн.;
- 2008 рік – 27655,9 тис. грн.
- 2009 рік – 27868,8 тис. грн.;
- 2010 рік – 31486,2 тис. грн.
Збір надходжень до Державного бюджету у 2010 році склав 59656,7 тис. грн., що на 21575,1 тис. грн., або 56,6% більше факту минулого року. За 10 місяців 2011 року зібрано коштів до Державного бюджету 77604,8 тис. грн., що на 31004,4 тис. грн., або 66,5% більше факту минулого року.
Отже, враховуючи наведене вище, Бориславська міська рада вважає за недоцільне проведення реорганізації Державної податкової інспекції у м. Бориславі шляхом злиття з Державною податковою інспекцією у Дрогобицькому районі».
Наступне звернення щодо внесення змін до механізму зарахування рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні, до бюджетів усіх рівнів депутатами прийнято до Верховної Ради України та Львівської обласної ради.
«Звертаємось до Вас з пропозицією внесення змін до проекту Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” в частині реформування порядку та механізму внесення рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні до бюджетів всіх рівнів.
На сьогодні, згідно ст. 9 Податкового Кодексу України рентна плата за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні відноситься до групи загальнодержавних податків та зборів, і відповідно сплачується підприємствами в обсязі 100% до державного бюджету. Незважаючи на те, що за рахунок вищевказаного загальнодержавного податку здійснюється відщеплення дотації вирівнювання міському бюджету м. Борислава, такий стан справ жодним чином не захищає інтереси територіальної громади нашого міста, на території якої здійснюються видобуток. Загальновідомим є факт, що процес видобутку, переробки і транспортування нафти і газу сьогодні супроводжується значними негативними екологічними наслідками для територій, а використання відповідними підприємствами застарілого технологічного обладнання та технологій ці негативні наслідки тільки підсилює. Так, зокрема в місті Борислав, де видобутком займається ПАТ „Укрнафта”, виникла ситуація при якій вказане підприємство негативно впливає на екологічну ситуацію і жодним чином не компенсує незворотні екологічні втрати для регіону, викликані його ж виробничою діяльністю. В невичерпному переліку найбільш болючих негативних наслідків, викликаних діяльністю нафтогазопромислових підприємств, першочергово можна назвати зокрема часті випадки відкритих виходу нафти та газу на поверхню, постійне забруднення ґрунтів, поверхневих вод, високо мінералізованими водами та шкідливими солями. А крім того не слід забувати, що до цієї ж групи проблем окремим пунктом можна віднести також і руйнування інженерної інфраструктури населених пунктів, насамперед доріг, у зв’язку із рухом по них великогабаритного технологічного транспорту нафтогазопромислових підприємств
Відомо, що видобуток має тенденцію до природного падіння (2-3% в рік), а міста, де він здійснюється, є у повній залежності від цих підприємств як через оплату робочих місць, так і через місцеві бюджети, котрі формуються від них на 60-90%. Як, правило, ці підприємства є бюджето – і містоутворюючими , а міста знаходяться у повній залежності від таких виробництв. Є нафта і газ,- місто живе і працює, зупинилось підприємство, – соціальна катастрофа! Тому, вже сьогодні у містах, де є подібна ситуація, повинна формуватись промислова інфраструктура альтернативна до існуючої з метою створення нових виробництв та робочих місць, котрі б на протязі 10-20 років (період падіння видобутку до точки збитковості) плавно вирішили питання перекваліфікації та працевлаштування основної маси трудових ресурсів, вивільнених при згортанні видобутку вуглеводнів. Це проблема не тільки місцевої громади, а й району, області та держави в цілому. А тому, фінансування і реалізація такої довгострокової програми є наш спільний обов’язок.
Нині ж у спробах вирішення чи бодай мінімізації цього всього негативу постійно доводиться виходити виключно із ресурсів місцевих бюджетів, чи в кращому випадку – сподіватись на разові „подачки” у формі цільових коштів на соціально-економічний розвиток від ПАТ „Укрнафта”.
По правді кажучи, згаданий існуючий сьогодні механізм компенсації негативних наслідків та ризиків від ведення діяльності з видобутку нафти і газу ПАТ „Укрнафта”за рахунок цільових коштів на соціально-економічний розвиток регіонів, за умови регулярності, вчасності та відкритості їх розподілу і надання, міг би допомагати громадам частково вирішувати згадані проблеми. Проте, вся проблема і полягає якраз в тому, що ці кошти щорічно виділяються у все менших і менших обсягах, без врахування думки базових громад, на території котрих власне здійснюється нафтогазопромисел. І виходить так, що видобуток здійснюється, наприклад, на території міста Борислава, а цільові кошти на соціально-економічний розвиток спрямовуються, на вирішення проблем інших населених пунктів. В той же час як, наприклад місту Бориславу, де ведуть діяльність підприємства нафтогазової промисловості, залишаються „крихти”, якими неможливо забезпечити повноцінне фінансування вирішення соціально-економічних проблем, в першу чергу пов’язаних з негативними наслідками діяльності цих виробництв.
Крім того, слід зазначити, що у відповідності до листів від 14.06.2011 року №11б-2540 Долинського тампонажного управління ПАТ „Укрнафта” та Прикарпатського управління бурових робіт ПАТ „Укрнафта” від 08.07.2011 року № 11-2907 нас поставлено перед фактом, що з 01.01.2012 року сплата податку на доходи фізичних осіб від вищевказаних платників до бюджету нашого міста припиняється. Очікувані зменшення надходжень доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів у 2012 році складуть 4,6 млн. грн., що вкрай негативно вплине на виконання бюджету м. Борислава та поставить під загрозу утримання бюджетної сфери.
Основною причиною припинення сплати податку на доходи фізичних осіб є те, що у нашому місті знаходяться не філії ПАТ „Укрнафта” а інші структурні підрозділи, які не можуть вести самостійну господарську діяльність. Згідно статті 14 Податкового кодексу України тлумачення відокремленого підрозділу визначається Цивільним кодексом України. У відповідності до статті 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. У відповідності до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб місцезнаходження Долинського тампонажного управління ПАТ „Укрнафта”, Прикарпатського управління бурових робіт ПАТ „Укрнафта” та Долинського ГПЗ ПАТ „Укрнафта” є м. Долина тобто в м. Бориславі розташовані структурні підрозділи, а не філії або представництва що в свою чергу згідно Податкового кодексу України не є підставою для зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету нашого міста. Проте, у відповідності до статті 1 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” відокремлений підрозділ юридичної особи – це філія, інший підрозділ юридичної особи, що знаходиться поза її місцезнаходженням та виробляє продукцію, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або представництво, що здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи, що свідчить про наявність колізії в чинному бюджетному та податковому законодавстві. Більше того, працівники Долинських філій, що створюють дохід на території нашого міста, користуються послугами бюджетних установ та комунальних підприємств, що фінансуються з міського бюджету м. Борислава (діти навчаються в школах нашого міста, медична допомога надається в наших закладах охорони здоров’я, благоустрій міста здійснюється нашими комунальними підприємствами та комунальні дороги швидко нищаться в результаті експлуатації важкого транспорту Долинських філій).
Ми, депутати Бориславської міської ради вважаємо існуючу ситуацію неприпустимою і вимагаємо для її вирішення термінових кардинальних заходів на законодавчому рівні. На нашу думку з метою забезпечення справедливого зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів місцевого самоврядування необхідно внести зміни до Податкового кодексу України в частині трактування терміну „відокремлений підрозділ”, оскільки Цивільним кодексом України визначено лише філії та представництва, що призводить до невизначеності питання щодо правильності зарахування податку на доходи фізичних осіб окремими структурними підрозділами, що не мають статусу філій чи представництв. На нашу думку, в умовах переходу до децентралізації державного управління, потребує реформування система фінансового забезпечення місцевого самоврядування України. Автономія органів місцевого самоврядування має ґрунтуватись на відповідних правах щодо стягнення на власній території податків і зборів, в обсягах, достатніх для задоволення потреб місцевого розвитку. Існуюча, на даний момент, структура місцевих податків, що є основним джерелом фінансового забезпечення місцевого самоврядування, є малоефективною, а тому актуальною є проблема розширення та вдосконалення структури податків для розширення фінансової бази місцевого самоврядування. Джерелами доходів місцевого самоврядування є податки та збори, що зараховуються до місцевих бюджетів. Для промислово розвиненої територіальної громади, де здійснюється видобуток вуглеводнів і мають місце негативні наслідки діяльності подібних підприємств, одним із основних доходів місцевого бюджету могла б стати рентна плата за нафту, газ та газовий конденсат, що видобувається на її території. Саме розщеплення рентних платежів, що є складовою доходу державного бюджету України, могло б стати суттєвим джерелом наповнення міських (селищних, сільських), районних та обласних бюджетів, за умови надходження рентної плати у відсотковому відношенні:
- до державного бюджету – 94%;
- до обласного бюджету – 2%;
- до районного бюджету – 2%;
- до бюджету базової громади (міського, селищного, сільського) – 2%.
Таке розщеплення не тільки наповнить місцеві бюджети, але й стане серйозним інструментом, завдяки якому громади зможуть самостійно, не чекаючи разових „подачок” у формі цільових коштів від ПАТ „Укрнафта”, розв’язувати власні соціально-економічні проблеми. Крім того, у такий спосіб зніметься питання внутрішньої конкуренції між радами різних рівнів при розподілі цих коштів та щорічних „торгів”, між представниками громад та керівництвом ПАТ „Укрнафта”, на предмет вартості Програми та об’єктів фінансування. Очевидно, що громади краще знають свої проблеми та перелік об’єктів, на які їм потрібні кошти.
В цих умовах доцільним було б прийняття Закону України, щодо реформування окремих податків і зборів (обов’язкових платежів), з врахуванням наступних пропозицій.
1. Розширення структури доходів місцевих бюджетів:
1.1. Включити до складу доходів місцевих бюджетів рентну плату за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні.
1.2. Здійснити розщеплення надходжень загальнодержавних податків і зборів від рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні у відсотковому відношенні:
- до державного бюджету – 94%;
- до місцевих бюджетів громад на території яких здійснюється видобуток нафти, газу і газового конденсату – 6% (сільський, селищний, міський бюджет – 2%; районний бюджет – 2%; обласний бюджет – 2%).
2. Внести зміни до Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України та інших законодавчих та нормативно-правових актів у відповідності до даного Закону.
3. Внести зміни до статті 14 Податкового кодексу України в частині тлумачення терміну „відокремлений підрозділ”, оскільки згідно статті 95 Цивільного кодексу України під відокремленим підрозділом слід розуміти лише філії та представництва
Враховуючи вищенаведене, ми депутати Бориславської міської ради, керуючись Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” просимо:
Львівську обласну раду підтримати дане Звернення депутатів Бориславської міської ради та звернутися до депутатів Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України виступити із законодавчою ініціативою про внесення змін до чинного законодавства України в частині реформування порядку та механізму внесення рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні, шляхом її розщеплення до бюджетів всіх рівнів».
Наступне звернення скеровано до Верховної Ради та Львівської обласної ради, воно стосується збільшення обсягу додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів для міст обласного підпорядкування.
«Шановні депутати Верховної ради України та Львівської обласної ради! На сьогоднішній день склалася напружена ситуація із виплатою заробітної плати працівникам бюджетної сфери, оплатою за спожиті енергоносії та комунальні послуги, забезпеченням належного харчування освітніх та медичних закладів міста Борислава. Існує загроза виникнення заборгованості з виплати заробітної плати, незважаючи на те, що здійснювались заходи з економії бюджетних коштів. Розрахункові показники, доведені Міністерством фінансів України на 2012 рік, не забезпечують у повному обсязі потреби бюджетних установ міста навіть на виплату заробітної плати та інших захищених статей видатків бюджету.
У зв’язку з прогнозованим зменшенням надходжень до міського бюджету за рахунок податку на доходи від заробітної плати, звертаємось до Вас з проханням передбачити при формуванні бюджету 2012 року збільшення обсягу додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів для міст обласного підпорядкування для уникнення соціальної напруги та забезпечення належного функціонування бюджетних установ міста Борислава.»
Фракція ВО «Свобода» вийшла з ініціативою прийняття звернення щодо недопущення прийняття закону, що дозволяє вільну торгівлю землею сільськогосподарського призначення. Дане звернення адресовано Президенту України та Верховній Раді України : «У зв’язку із загрозою втратити фундаментальну основу існування держави Україна – землю – через прийняття Закону України „Про ринок земель”, Бориславська міська рада звертається до Вас з проханням не допустити прийняття будь-якого закону, який би дозволяв вільну торгівлю землею сільськогосподарського призначення.
Прийняття такого закону завдасть непоправного удару по найменш захищеній частині українського суспільства – українських селянах та фермерах. Українські фермерські господарства не витримають конкуренції з великими міжнародним корпораціям, дорогу яким відкриває вільний ринок землі. В результаті держава отримає масове зубожіння широких верств населення, що призведе до значного підвищення рівня соціальної напруги в країні. Такий стан збільшить навантаження на соціальні фонди – головним чином на Пенсійний фонд та фонд зайнятості, адже саме їм доведеться утримувати тих людей працездатного віку, які раніше були працевлаштовані на підприємствах, що мали землю в оренді. Вільний ринок землі призведе до збільшення рівня міграції з країн третього світу, причиною чого буде необхідність у дешевій робочій силі. Слід також зазначити, що вільний ринок землі створить реальні загрози екологічній безпеці, зокрем, а через наплив небезпечних виробництв, внаслідок чого Україна втратить свій вплив на міжнародних продовольчих ринках.
Виходячи з викладеного, просимо Вас не допустити прийняття будь-якого закону, який би дозволяв вільну торгівлю землею сільськогосподарського призначення».
Окрім того, депутатами затверджено рішення «Про утворення Служби містобудівного кадастру, затвердження Положення про відділ архітектури та містобудування Бориславської міської ради» та затверджено Положення про Службу містобудівного кадастру відділу архітектури та містобудування Бориславської міської ради.
А XXVI сесія Бориславської міської ради шостого демократичного скликання розпочне свою роботу 28 листопада 2011 року о 10 год. 00 хв. в сесійній залі міської ради. Порядок денний сесії: 1. Різне. 2. Питання регулювання земельних відносин. 3. Фінансові та інші господарські питання.
До участі в роботі сесії запрошуються депутати міської, обласної рад, голова Східницької селищної ради, начальники відділів, управлінь, служб міської ради, керівники підприємств, організацій, установ міста незалежно від форм власності.
Відділ внутрішньої політики Бориславської міської ради
Рубрика: | Новини Борислава | |
Додав: | Admin | |
Теги: |